Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2013 09:12 - Писмо от Голямата гора
Автор: illa Категория: Изкуство   
Прочетен: 1243 Коментари: 0 Гласове:
0



 Мило непознато приятелче,

За мен излизането от печат на детската повест на Весислава Савова „Приключенията на Щур и Враби” не е новина, нито изненада. Това е едно дълго чакано събитие.  Отделните глави  на повестта се появяват в интернет-пространството, а целият текст в една от редакциите му четох докато „влизах в роля”. Защото аз съм не просто читател и почитател, а и самата витричка Враби (или поне един от възможните и образи). Сега съм сигурна, че ще ме попиташ какво е витричка и защо се казва Враби. Ами прочети сам. Книжката вече пое пътя си към читателите и не е трудно да се намери.

Разбира се, че не съм седнала да пиша този текст само да подбудя любопитството ти. Ще открехна една малка вратичка към онова, което ще откриеш в Голямата гора. Там където живея. А там има много чудеса за откриване.

Чрез  приключенията на двамата приятели таласъмчето Щур и витричката Враби (аз), ти дете, ще научиш много за света и хората. Ще разбереш как може заедно с приятелите си да бъдете добри и да правите добро, макар понякога да се случват и белички. Заедно ще се научите да пазите и обичате природата, а също и това, което наричаме околен свят. Защото „заедно” е вълшебна дума. Ще откриете мъдростта и любовта, които движат живота напред. И всичко това съвсем непринудено, чрез приказен език и внимателно навлизане в света на легендите и митовете, чрез припомняне на познати приказни герои и запознаването ти с нови. Ще научите за обичаите на животни и хора, на измислени същества. И заедно с това ще се забавлявате искрено. Ще се смеете на щуротиите на Щур, който се оказва не страшилище, а едно мило смешно таласъмче, което повече прилича на горско животно. Моята Враби пък е момиче-птиче със стоманени нокти, но пък с нежно сърце. Много съм любопитна и внимавам какво ми казва Щур за нещата, които виждам за първи път.

Аз зная всичко е мъдра сова. Тя винаги ни помага в беда и ни дава съвети. Възрастните имат опит и скат да ни спестят някои трудности. Мечоците стражари пазят гората. А феята на гората може да прави вълшебства само когато царят мир и разбирателство. В Голямата гора и Караконджи и Блатникът и навита са добри същества. Защото каквото и да се случва добротата побеждава чрез спокойствие и любов.

И когато в края на историята чуеш песента на гората, а ние се приберем за зимен сън, ти малко приятелче, вече ще си приятел на всички вълшебни създания и на хубавите книжки. И ще си запомнил името на една чудесна разказвачка за да я откриеш отново когато пораснеш и когато ще си готов да прочетеш разказите и повестите и за възрастни.

Твоя Враби

(Илияна Делева)




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031